Dragos Stavaroiu Photography

Tuesday, September 2, 2008

Cimitir evreiesc parasit






Cimitirul evreiesc din Vatra Dornei. Situat langa cimitirul ortodox, insa complet izolat, inconjurat de un gard de sarma pe care plantele au binevoit a se catara, facandu-l un ca un zid greu de penetrat. Zburdalnice insa, am cautat un loc stiut de putine persoane, si in fapt de ziua, am penetrat gardul, si am intrat in cimitir....pas pas, pas pas......atmosfera destul de infioratoare....multe pietre de pe morminte cazute, plantele si-au facut de cap acoperind ca in jungla totul, fara sa mai poti face diferenta intre mormant si carare....
Cel mai recent an de pe morminte e 2001...de atunci...nici un evreu nu a mai fost inmormantat acolo...s-au terminat evreii in Vatra Dornei???
Ca in orice cimitir, ai senzatia ca ceva te urmareste (sau poate era doar senzatia noastra), umbre, fosnete, vantul batand printre pietrele de mormant....iti dau fiori...daca esti destul de spiritual sa simti...
Cu toate astea, un loc placut, interesant de explorat, dar nu ca obiectiv turistic, ci ca loc de ascultat linistea.
Speriate de soarele ce statea sa apuna, am iesit prin mica gaura din gard, pe care cu greu am gasit-o si am parasit si noi, inca o data, cimitirul...

1 comment:

Unknown said...

pe unde este inrarea?